Rok 2020 utrzyma dominację Facebooka

Facebook wywrócił praktycznie do góry nogami tradycyjne korzystanie z internetu. Wejście do naszego świata social media to prawdziwa rewolucja nie tylko dla prywatnych użytkowników ale również dla marketingu każdego przedsiębiorstwa. Mimo późniejszego pojawienia się wielu podobnych serwisów społecznościowych pewnym jest, że Facebook nadal utrzyma swoją pozycję dominującą w świecie social media w 2020.

Nie ma Twojej firmy na facebooku? Nie istniejesz!

Jeszcze kilkanaście lat temu mawiano, że jeśli firma nie ma swojej strony internetowej to praktycznie nie istnieje w świecie konsumentów. Wejście na internetowy rynek facebooka całkowicie zmieniło ten trend. Obecnie funkcjonuje z powodzeniem na rynku wiele firm – mniejszych i większych, które swoją aktywność marketingową opierają tylko i wyłącznie o strony na facebooku i (lub) na instagramie. Rezygnują zaś z budowanie własnych stron w internecie.

Zmieniła się również znacząco mentalność odbiorców informacji w globalnej sieci. Eksplozja rynku smartfonów od dobrych kilku lat wyznacza całkiem nowy trend w szukaniu informacji. Pierwszym źródłem wyboru staje się oczywiście facebook – doskonale działający w wersji mobilnej. To tu szukamy potrzebnych nam danych, zadajemy firmom pytania, piszemy opinie coraz rzadziej już sięgając nawet do wyszukiwarki google.

Facebook – doskonałe narzędzie reklamowe

Facebook stał się również doskonałym i relatywnie tanim narzędziem dla marketingowców firm na polu promocji i reklamy. Właśnie dzięki niemu mogą niemal precyzyjnie trafiać z przekazem w konkretną grupę odbiorców produktów czy usług danego przedsiębiorstwa.

Serwis społecznościowy Marka Zuckenberga więc nie tylko nie straci w 2020 r. na znaczeniu ale jeszcze bardziej się umocni głównie dzięki coraz bardziej precyzyjnym narzędziom reklamowym i społecznościowym (grupy, opinie, filmy).

Użytkownicy facebooka od dawna dowiadują się o ciekawych produktach i usługach właśnie z Facebooka. Albo dzięki działaniom komunikacyjnym marek albo dzięki udostępnieniom i poleceniom od znajomych. W 2020 coraz częściej będziemy przechodzili od wiedzy o produktach do zakupów, bez konieczności opuszczania facebooka. Transakcję zawiążemy np.: z poziomu Messengera lub platformy Marketplace. Jednym słowem w 2020 roku social commerce na dobre zagości w naszych telefonach – informuje Janusz Pietruszyński, właściciel firmy Koncept Konsulting zajmującej się marketingiem w social media.

Właściciele wielu firm już dawno zorientowali się, że zwykła reklama banerowa w mediach internetowych niewiele im daje a jest bardzo kosztowna i trudno mierzalna skutecznością dotarcia. Bardziej wydajne i skuteczne są akcje promocyjne właśnie na facebooku, gdzie dokładnie można określić konkretną grupę docelową odbiorców reklamy firmy.

Dzięki facebookowi szybko zbadasz opinię swoich klientów

Marketerzy, w trosce o budowę wartości marki w czasie, muszą również uważnie śledzić globalne zmiany w zachowaniu konsumentów i analizować, jak te zmiany mogą wpłynąć na stosunek konsumentów do marki. Do tego właśnie doskonale nadaje się facebook, który takie narzędzia udostępnia.

Co bardzo ważne, dzięki facebookowi każda marka może prowadzić szybki i wymierny dla firmy dialog z konsumentami, błyskawicznie poznając nie tylko ich opinie o produkcie czy usłudze ale również o ich preferencjach – to nieceniona kopalnia wiedzy dla plenerów każdej firmy jeśli chodzi o wdrożenie nowych produktów czy usług na rynku.

Sam facebook również zmienia się wizualnie, starając się ciągle być bardziej atrakcyjną platformą dla jej użytkowników.

Inną ważną zmianą w 2020 będzie nowa szata graficzna facebooka. Pierwsze zmiany już widać w obrębie nowej wersji logo serwisu czy aplikacji mobilnej. Przeszłością stanie się wszechobecny kolor niebieski, od zawsze kojarzony z tym portalem społecznościowym. Cały serwis pójdzie w kierunku bieli. Facebook nie chce się znudzić użytkownikom i stąd wdrażany proces zmian graficznych – dodaje Janusz Pietruszyński.

Rok 2020 będzie więc nadal rokiem dominacji facebooka w świecie sieci globalnej. Dlatego jeśli nie prowadzisz jeszcze, z jakiegokolwiek powodu własnej strony firmowej w tym portalu lub robisz to nieumiejętnie, jak najszybciej powinieneś to zmienić. Brak zdecydowanych, profesjonalnych działań w obszarze Facebooka w dłuższej perspektywie może Ciebie i Twoją firmę bardzo drogo kosztować.